Här bor Snorkfröken och Lille Kungen

Här bor Snorkfröken och Lille Kungen
Här bor Snorkfröken och Lille Kungen

torsdag 26 september 2013

Jag kommer alltid att ha katt!

Nu bor vi i alltså i en större stad och så lär det nog bli de närmaste åren. Familjen har haft många katter men till stan fick bara de 3 äldsta följa med. Katter som är vana att vara ute mycket året runt går det knappast att flytta. De trivs med utelivet och att fånga och döda hör ju till deras vardag. Visst sover katter ofta och mycket men unga katter tycker om att röra på sig och att leka. 
Att inte ha katt skulle för mej kännas väldigt konstigt. Jag ska väl vara glad att varken K eller jag har drabbats av allergi men vet att det kan hända hela livet.
Mitt hjärtegryn
 Alla våra tre katter har roliga egenheter som jag ska skriva om. De är också ungefär lika gamla men min långhåriga mutation är den katt som betyder och har betytt mest i mitt liv. När hon en gång somnar in kanske det blir en riktigt raskatt med stamtavla, kanske en Ragdoll.   
Inte så olik min Snorkfröken, bara storleken då och de blå ögonen!
 

Inga kommentarer: